|
三宅なほみ
|
【著書・編書】
|
三宅なほみ,白水 始,学習科学とテクノロジ,放送大学教育振興会 (2003).
三宅なほみ, "IBIS, 他57項目", 認知科学辞典, 認知科学会(編), 共立出版株式会社 (2002).
三宅なほみ, "学習における協調", 教授・学習過程論, 波多野誼余夫, 永野重史, 大浦容子(編), pp.101-110, 放送大学教育振興会 (2002).
三宅なほみ, "学習環境のデザイン", 教授・学習過程論, 波多野誼余夫, 永野重史, 大浦容子(編), pp.111-122, 放送大学教育振興会 (2002).
三宅なほみ, "足場掛け, 他29項目", 情報科学辞典, 北川高嗣 他 (編), 弘文堂 (2002).
T. Koshmann, & N. Miyake: "Realizations of CSCL conversations: Technology transfer and the CSILE Project," CSCL2: Carrying forward the conversation, T. Koshmann, R. Hall, & N. Miyake (Eds), LEA, Mahwah, NJ, pp.1-10 (2002)
|
【雑誌(論文)】
|
H. Shirouzu, N. Miyake, and H. Masukawa: "Cognitively active externalization for situated reflection", Cognitive Science, 26 (4), pp. 469-501 (2002)
三宅なほみ, 白水 始,"鈴木他論文へのコメント2",認知科学,9(3),pp. 400-403 (2002)
三宅なほみ, 三宅芳雄, 白水 始,"学習科学と認知科学",認知科学,9(3),pp. 328-337 (2002)
|
【国際会議】
|
H. Shirouzu, & N. Miyake: "Guided verbalization for conceptual understanding: A scaffold for making sense of multiple traces of cognition", American Educational Research Association 2002, New Orleans, U.S.A., (Apr. 2002)
H. Shirouzu, & N. Miyake: "Learning by collaborating revisited: Individualistic vs. convergent understanding", The 24th Annual Conference of the Cognitive Science Society, Washington, U.S.A., (Aug. 2002)
N. Miyake, & H. Shirouzu: "Concurrent and retrospective talk as an assessment tool for complex learning", Proceedings of International Conference of the Learning Sciences, pp. 645-646, Seattle, U.S.A., (Oct. 2002)
|
【国内大会,研究会論文集】
|
三宅なほみ, "高度社会のための協調的支援システム", 第1回情報科学技術フォーラム
岡田美磯, 三宅なほみ, "自身で内容を構成しなおすことによる長文理解支援", 日本認知科学会第19回発表論文集, pp.20-21, (June 2002).
湯浅且敏, 三宅なほみ, "文章構造の把握をサポートすることによる文章統合活動の促進", 日本認知科学会第19回発表論文集, pp.238-239, (June 2002).
|
|
|